Snart får jag domen

Nu är det kväll och det är nu i kväll som jag ska ringa till Eva. Vilken Eva? tänker ni. Och det tänker faktiskt jag också. Jag ska ringa till en Eva som jag inte känner men som kan komma att förändra stora delar i mitt fortsatta liv. Jag är faktiskt lite nervös. Jag vill ju göra ett gott intryck. (Och hur i hela fridens dar ska det gå till? tänker ni. Och det tänker jag också.) Jag var precis på väg att lyfta luren när jag såg att telefonen var näst intill utan batteri. Puh, vilken tur att jag upptäckte det då. Det hade ju verkat oproffsigt om samtalet brutits mitt i det viktiga. Ja, ibland har jag tur...
   Jag undrar om Eva tycker att det är bra att jag köpt halsband och koppel? Jag köpte ett i kornblått. Riktigt vackert. Men det syns nog inte så mycket när man har en pälsboll som har lika mycket hår som Rapunzel. Jag undrar om Eva tycker att det är bra att jag köpt en "fingertutt", en fingerhuva i tyg, för tandborstningen? Där varningstexter säger att man ska se till att inte hunden sväljer "duetten". Jamen, tandkrämen måste hon väl ändå bli imponerad av? Jag undrar om jag borde han köpt mat-och vattenskål? Eller pälsmattorna? Eller bilbältesselet? Oj, hur ska detta samtal gå? Tänk om Eva inte bryr sig om sådana saker. Tänk om hon säger att "Ja, du blir säkert en fin matte till Muskot."
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0