Rex city cafe 8

Rex betyder kung på latin
Jajamensan
City cafe betyder "fika i Uttran". 8 betyder ju åtta.
 
Nä, jag skojar ju bara.
Det här är namnet på min nya cykel.
Jo, det är sant! Jag har blivit med cykel.
 
 
 
Exakt så här ser den ut.
Med cykelkorg och allt (ingen ringklocka men den kan jag bara åka och hämta).
Hon bor i Tinas rum på en gul matta. Det är ju ofta i hennes rum jag finner prinsessor och andra kvinnliga ättlingar till världens kungahus.
 
Det här är min hjälm
 
 
 
Jo, jag måste ha hjälm (och den måste synas i trafiken) och det borde alla andra som jag möter också ha
oavsett om de kör bil, går eller cyklar.
Det är ju lite vingligt så här i början.
 
Jag började med att öva i Skåne
Där finns det färre bilar, cyklister och gångtrafikanter.
Man måste öva, särskilt rumpan.
Har man en macrorumpa har man väldigt ont.
Jag hade väldigt ont men med ont ska ont fördrivas, upp på cykeln igen.
 
Det är mycket man inser när man införskaffar en cykel.
 
 
Det hade ju varit bra med lite träning under åren som gått.
Det är väldigt mycket att ta tag i, om man så säger.
 
Konditionen är katastrofal,
det är ju för mycket av allt och sadeln är någon liten microgrej
som häftat sig fast ända in i sätesbenet.
(Oftast har jag hittat den när jag kommit hem men ibland gör det så ont att jag tror den sitter kvar.
Det tar ju ett tag att leta och ytterligare ett innan jag är säker.)
 
Men när jag så köpte denna juvel såg jag till att det var bättre sittyta, man är ju kunglig numera.
 
Jaha, det var väl allt jag ville förtälja idag.
Vad man kan lära sig av detta?
Hm...
"Det är aldrig försent."
"Ge aldrig upp."
"Kör inte från livet - uppskatta och njut av det."
 
(Det där sista vet jag inte om det ska vara med för ibland är det med livet som insats man beger sig ut på gatorna.
Inte jag då, utan alla andra som inte vet att jag är ute.)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0