Utvänjning av plantor


Men hörrni... Vilket väder!
Och än varmare ska det bli.
Jaha, vad har vi hittat på i helgen då???
Agerat trädgårdsmästare har jag gjort och Ludde har slitit ont
eftersom jag ständigt pekar ut platser för nya rabatter och precis
där jag pekar finns det alltid andra saker som han måste flytta på.

Mina fina små plantor har fått kommit ut ett par timmar i ren solsken och
ytterligare några timmar under fiberduk.
Tyvärr kunde det bli risk för frost så vi fick snällt bära in de små liven till kvällen.

Små plantor


Vi har ett underbart fint liten fågelmatare som dessutom kan bli holk.
Helt plötsligt i går eftermiddag såg jag Maja balanserande på hustaket.
Jag rusade in efter kameran och här är några bilder på vår kisselikisselikiss; Maja.


Maja  Maja 


     

   



Jag var ju tvungen att titta efter om det fanns fog för min oro och jajamensan.
Jag lyfte på taket. 
Där inne låg en vättskrämd liten blåmes.
Ludde satte upp galler så nu hoppas vi att den klarar sig och sina ungar.

Jaha, i morgon är det måndag igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0