Maj - den sista vårmånaden


Det blev lite kallare än förra helgen.
Det känns verkligen inte som vår i luften.
Kanske sjöng jag för lite igår.

Ärligt, jag sjöng ingenting alls och såg inte en endaste brasa.

Däremot rotade jag bland gömmorna.

fågelbad

Solcellslyktor, skyltar och det gamla och ihoplimmade fågelbadet kom på plats,
hur nu de små krakarna ens kan tänka på bad.
Ofta blir det här fågelbadet våra katters vattenskål.

Jag fortsatte mitt rotande och sprang upp och ner (inte upp-och-ner) för trappan.
Varje gång med händerna fulla.

Naturrutan

Mitt fönster mot naturen och den där "sitta- i- lugn- och- ro-stolen" gör sig fint mot allt det gröna.
Tyvärr tog blåsten en fin en som vi hade här uppe men vad ska man göra?

Sprucket krus

De små husen ser allt sämre ut för varje år som går.
Ena huset har bara ett halvt tak men de får duga i år också.

Grodan och hans vänner

Den fina grodan har jag fått av Lena, min syster-yster.
Här på berget får han stå tillsammans med fåglarkompisarna (de ser ju alldeles blåfrusna ut).
Ett litet rostigt fågelbad. Undrar hur bra det är med att ta ett dopp i rostigt vatten?
Ska kanske inte fylla på vatten i det.
Regnvattnet får väl vara för jag tror inte fåglar badar när det regnar.

Den röda delen

Här på den röda delen gäller det att trycka upp så mycket som möjligt mot väggen.
Det lilla utskjutande taket ger åtminstone ett visst skydd för regnet.
I fönstret kan man se de så plantorna som växer och frodas och bara väntar på att få komma ut.

Nya dukar

Jag säger bara Trästället/Skyrup och Förmedlingscentralen.

Varenda gång vi varit på dessa platser kommer vi ut med massor av bra-och-ha grejor.
Jag köpte sådana där ljusstakar till Ann-Marie för att hon tog så väl hand om mina små plantor i påskas.
Men så tänkte jag att jag kanske blir avundsjuk på henne och då köpte jag till oss också.

Romantiska hörnan

Det lilla vit-rosa paradiset.
Hittade tyvärr ingen duk som passade.

Ja, sedan hittade jag det fulaste man kan tänka sig.
Han låg där på hyllan i garaget.
Min favorit!

Han såg lite tufflig ut men jag rättade till kungakronan en aning, dammade ögonen och putsade kulan.
Vad är det som säger att allt måste vara vackert?
Stilrent, vad menas med det?
Den här kraken har sin egen stil och är nu dessutom ren.

Fulast och vackrast



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0