Paraply- mot regn


Jag fick en koppartunna av pappa och mamma en gång

Det är en härlig bytta att plantera i.
Men när regnet kommer dränks det mesta eftersom jag vägrar att göra hål i den.

På trädgårdsmässan köpte jag ett paraply med liljekonvaljer på.
Det är ett rejält paraply.
Ja, det är nog 1 meter i diameter.
120 kronor är väl inte hela världen?


Paraply med liljekonvaljer

Då ska Ludde hjälpa mig att få till ett regnskydd för blommorna i min koppartunna.
Vi ska ta ett rör med tyngd i botten och ställa i byttan.
Det kommer att sticka upp en meter eller så
vilket innebär att jag måste få till det så att det inte står där och ser anskrämligt ut.
Och...
...när regnet kommer går jag ut med mitt fina liljekonvaljparaply,
placerar det i det uppstickande röret och vips har vi ett skydd.
Vilken bra idé va?

En ny idé


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0