Nu har vintertiden gått i ide

Vaknade sent idag
Hade ställt klockan på 9.00. Vaknade strax innan vilket gjorde mig nöjd.
Jag kan ju inte sova bort dagen...
.... det kunde jag.
Hade glömt att ställa om mobilen till sommartid.
8.50 blev plötsligt 9.50 vilket gjorde att jag missade en timme.

Domherre

Både råbocken och domherren var vakna.
Trisse vankade fram och åter för att få sin frukost.
Fröken Rut var halvvaken.
Hon slängde en blick åt mitt håll men vände bara på sig för att slumra en liten stund till.
Hon väntar oftast på att vedspisen ska värma puffen som står framför spisen och när den fått behaglig temperatur kan hon masa sig till den och slumra ett par timmar till.
Majamin var redan ute på upptäcktsfärd.

När hon är på upptäcktsfärd leder den oftast till trädet där fåglarna äter sina måltider


  Nya fågelarter

På mässan köpte vi fröer.
Inte till fåglarna utan till oss.
Nu ska här börja groddas.
Läste nämligen att broccoli ska vara enastående nyttigt och
broccoligroddar än mer.

Det blev 4 stycken små odlingstråg och två stora och 17 påsar groddfrö. 
Tio av dessa var broccoli sen var det alfaalfa, rädisa, mungobönor och så något annat som jag glömt.
Jag tycker alltid att jag gör goda affärer och det blev det även här.
120 kronor billagare. Försäljaren prutade själv.
Jag neg och tackade så mycket.
Glad för vår goda (i dubbel bemärkelse) affär.

Nyttigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0