Vårstart med fröfnatt


Då var det dags igen. Fröfnattet har startat.
Egentligen är det inte mitt fel (som vanligt). Det är pensionärernas fel!

Vi har ju ett projekt på skolan.
Ett projekt där vi får vara tillsammans med pensionärerna på Rosendalsgården.
Innan jul träffades vi och julpysslade. Vi var i Huddinge kyrka på adventsgudstjänst också.
Mycket mysigt, alltihop.

Nu har vi nya planer. Vi ska så frö och måla stenar och krukor för att dekorera deras uteplats.

Det var nu fröfnattet slog in.
Som en åttaarmad bläckfisk satte den sig över mig, fröfnattet alltså.
Snäll som jag är erbjöd jag mig att åka till Plantagen och inhandla jord, fröer och minidrivhus.

Sen kom jag hem och läste min mail.
Då började fingrarna självmant skriva på tangetbordet, www.impecta.se
Ja, sen var jag av med 250 kronor.  


  Jejongap  Dubbel kejsarvinda  Luktärt

Luktärt  Prydnadsmajs   Blomstertobak

Zinnia  Lejongap  Popcornmajs

Jag tror att bilden blir lite större om man klickar på den.

Och detta hade naturligtvis aldrig skett om vi inte hade haft vårt projekt med pensionärerna. 


Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hmmm!!!!!

Vem har du skyllt på förr om åren när fröfnattet satt in????

:-)

2011-01-27 @ 17:37:08
Postat av: Anonym

Hej!

Du frågade om västerbottenmuffinsen gick att göra i förväg och frysa in. Det går alldeles utmärkt. Tina och kör sedan lite kort i micron så att de blir ljumna innan servering. Vi frös in de som vi inte åt direkt och det funkade jättebra.

2011-01-31 @ 20:05:42
Postat av: Erika - Bakglädje

Hmmm... inlägget ovan var från mig.

/Erika - Bakglädje

2011-01-31 @ 20:06:38
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0