Byron Bay dag 9


Forst vill jag tacka er for alla kommentarer.
Om ni bara visste hur vardefullt det ar for mig att lasa dem.

I gar missade jag helt att skriva, eller nar jag och min granne, Summer och Tim skulle ga till stan var internetstallet stangt.
Summer ar en aktiv tjej som gar upp tidigt pa morgonen for att simma i havet, riktigt tuff simning, i 1 och en halv timme. Sen tar hon nagon yogakurs innan hon springer till fyren och utsiktsstallet innan hon ger sig ut for att surfa. Vi ar inte sarskilt lika alltsa men igar kvall tog hon med sig mig till regnskogen. Det var kolande svart ute och i regnskogen finns ingen belysing mer an de hon skulle visa mig, lysmaskarna.
Hon hade varit dar nagon kvall innan, efter regnet, och da fanns det tusentals av dem men inte nar jag var med men vi sag sju stycken i alla fall.

Plotsligt knakade det till. Mitt hjarta stannade. Man har ju hort talas om allt som ar farligt har. Samma sa att det troligtvis bara var kangurur. Precis som om det skulle lugna mig. Hon sa att de ar skygga och mycket snalla. Da blev jag lugn.

I dag har Tina "egen" tid och Tim och jag har fatt sta ut med varann.
Vi at frukost och promenerade till Tallows, den strand som inte har sa manga besokare eftersom strommarna ar sa kraftiga dar. Men vi var pa det andra stranden, Main beach, i gar och da dok det upp sma maneter med meterlanga branntradar.
Samma blev forresten brand av en nar hon surfade igar.

Vi solade och badade, aven jag i de otroliga vagorna.
Vi var val insmorda idag men orkade bara stanna en liten stund.
Det ar sa himla varmt och solen inte bara steker, den friterar.

Lunchen blev en omelett med lok, spenat, ruccola, fetaost, kyckling och tomat. Ah, sa gott det var.

Nu sover Tim middag och jag skulle ga for att handla brod, ett valdigt annorlunda brod i en valdigt harlig affar med enbart ekologiska produkter. Gissa vem som visat oss den?

Nar jag kommer hem ska Tim och jag ga till Green Garage och ta en iskaffe.

Bilder kommer men da maste jag lana Tinas dator. Jag har fotat mina frukostkamrater. Spindlarna!!!
Ar egentligen inte sa fortjust i dem men han jag hyr rummet av sager att de stora spindlarna oftast inte ar farliga utan det ar de sma man ska akta sig for.
Med min daliga syn har jag inte sett nagra sma men jag ar val medveten om att de troligtvis finns dar nagonstans ovanfor mitt huvud.

Om jag skrivit eller stavat fel/konstigt kan det bero pa att de flesta bokstaverna pa tangentborden bara syns till halften sa ibland maste jag chansa.

Hor snart igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0