Sorg i garderoben


Nacka forum invigdes 1989, tjugotvå år sedan.

Jag var där då. Ja, inte på invigningen men samma år.
Då inhandlades en del kläder och ett av dessa plagg får snart bli till trasor.

Det är en klänning/nattlinne som både Tim och Tina är uppväxta med.

Så härlig

Den håller inte riktigt ihop.
Det får bli ett annat liv för den nu.
Spetsarna är värst att göra till putsdukar.
De är så himla fina, men sköra. 
Kanske kan jag rädda en del.

Faller isär

Det är en sorgens dag.
Nu förstår jag varför Tina har så svårt att kasta sina och farmors gamla kläder.
De innehåller minnen.

Allt går inte att rädda

Men kanske är det bättre att säga upp sig som klänning/nattlinne med lite av hedern i behåll?
22 år är väl inte så illa. Har väl gjort sig förtjänt av att få lite action på gamla dagar?
Det kommer att svänga om fönsterputsen.
Jag kommer att putsa med kärlek och respekt.
Ett annorlunda sätt att göra städningen till ett större nöje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0