Del 1 Ett jädra tjatande om Byron Bay, kan man kanske tycka

Kom på att mor och far inte sett så många bilder från Byron Bay (och inte Ann-Marie heller).
 Facebook
i all ära men alla har ju inte det så här kommer lite bilder från resan till Byron Bay.

Vi flög ju på kvällen från Arlanda med stopp både i Peking och Shanghai alltså tappade jag tidsbegreppet men så såg vi solen gå upp, någonstans

Nattflygning

Någonstans I Kina

Fantastiskt vackert

Vi reste vidare ett par timmar och vad hittade vi då? Jo...
Berg i Kina
Vilket otroligt stort land! Tag aldrig slut.
Bergen ser nästan ut som en hjärna...

Otroligt vackert men öde

Vi fortsatte över hav och kom så småningom till Australien.
Det syns inte men under molnen fanns en ny kontinent där Tina befann sig någonstans.

Äntligen börjar vi närma oss

Ja, det tog sin tid att flyga här också men så plötsligt såg vi Sydney

Sydney från ovan

Jag visste det inte då men operahuset blev fotograferat.

Sydneys operahus

Då kändes allt plötsligt så nära.
Snart var dryga 40 timmars resa över. Bara knappt 1000 km kvar till Brisbane.
Vi var där på ett litet kick, om man jämför.
Vi köpte inrikesbiljett i Brisbane och flög till Ballina, en fjuttsträcka på ca.200 km.
Vi tog en busstaxi till 45 Cowper vilket var adressen till min lilla studio. 

Så satt hon bara där
Hon satt på huk på trottoaren och väntade på oss, när taxin stannade.
Ja, här tog mina ord slut och bubblor av lycka vällde upp.
Det var över ett år sedan jag höll henne i min famn.
Jag ville inte släppa taget.

Så fanns hon bara där


Vi gick in till mitt lilla place som skulle bli min hemvist i nästan tre veckor.
 Det här var ingången

Ingången till 45 Cowper

När man gått genom den lilla öppningen såg det ut så här.
Här fanns det massvis med ödlor. Hur söta och rädda som helst (och Tim förstås).

Gången in

Gången leder fram till min studio (fast från andra hållet)

Fin liten gång

Ja, här hade jag mitt lilla krypin

Min studio

I trädgården fanns verkligen både växter, frukter och djur
(klicka på miniatyrbilderna så blir de lite större)



I min trädgård   Bananer   Papaya   Citronträd

Citrusfruktträd   Mandarinträd   Spindel i citrusträden   Tims bortskämda spindel som slapp jaga själv

Får räcka för den här gången


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0