Del 3 i fotokatalogen från Byron Bay


Det fanns mycket vacker att titta på
det gällde bara att öppna ögonen så fanns det där.

En dag hade jag inga kamrater.
Tina var på jobbet

Tina som servitris

och Tim hade hittat andra att leka med. Han hade åkt till en annan ort med dem.
Jag tror han hade roligt.

Tim med kamrater

Så jag tog en promenad till Tallow.
Så nu blir de följande bilderna något av vad jag såg

Morgonpromenad

Vid Green Garage


Vid vägen

Afrikas lilja växte som ogräs, vackert ogräs.

Afrikas lilja


Jag traskade vidare och lämnade snart vägen och klampade in på en stig.

På länken nedan kan man läsa
http://www.larswallin.nu/11188/ljud/html/australien/fdjur.html

Brown snake (lånad bild från länken)

"... en lite elakare orm, Brown Snake (Brun ormen). Förekommer mest i Västra Australien, ofta vid bebodda områden. Den är ordentligt giftig och offret drabbade nästan direkt efter bett av medvetslöshet. Brown Snake är också extremt aggresiv. Den är ansvarig för över hälften av dödsfallen." (av de ormbitna, vill jag tillägga.)

Jag såg ingen men vi hade blivit varnade för dem. Men sådant hade jag ingen tanke på när jag traskade vidare.

En stig som så småningom leder till havet

Växte som det mest naturliga i världen

Sandstigen mot havet



Hibiscus

Ilsken sak

Lika ilsken från det här hållet


Ett frö hade flutit i land


En pytteliten manet, 1,5 - 2 cm lång blåsa men bränntrådarna var långa, i bland över en meter
och de brändes.
Det fick Tim erfara, två gånger under loppet av en halvtimme.
Ena gången brände han sig själv nästa gång var det jag som råkade göra det.

En liten, liten manet

En vacker manet


Den här bilden av stenen är jag stolt över.

Översköljd sten

Efter en halvtimmes promenad till stranden och ytterligare en på stranden var jag alldeles nära
fyren, The light house.

The light house

Jag svängde av till vänster strax innan och hamnade i regnskogen.
Fortsatte ut på en väg som ledde mig till nästa strand, Mainbeach

Mainbeach

Där satt jag en stund och imponerades av surfarna (och de ständigt så höga vågorna)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0