Ny design

Egentligen är jag rätt nöjd med bloggens nya utseende
trots att det inte blev som jag hade tänkt.

Det är tack vare/på grund av (beroende på hur man ser det) Tina
som jag började pyssla med bloggen.
Tänk så mycket det finns kvar att lära här i livet.

Problemet är att det har tagit väldigt lång tid för mig och
så kanske det blir när man blir äldre.
Men så tänker jag att; "Vad har jag att förlora?"
Ja, många timmar förlorade jag ju men då tänker jag: "Vad har jag vunnit?

rosengavel

Tänk att det nästan alltid går att vända negativt till positivt.

Att skriva/säga; "glöm inte bort" kan ersättas med; "kom ihåg" vilket ger en mer positiv klang.
Jag kan nästan ingenting - Jag är duktig på lite
Inte svårt - Lätt

Fy i attan vad det är grusigt i hallen - Så härligt det är att dammsuga när det verkligen smattrar i röret

Ja det finns ju en hel del och inte orkar jag skriva upp allt...
...men det går ju bra att bara tänka tanken att försöka få ur sig fler positiva meningar.
Egentligen inte för andras skull utan för sin egen.

borta

Vart tog snön vägen?

Plötsligt är all snö borta och marken har kommit fram.
Det känns lite konstigt att ses igen efter sex månader.
Jag har liksom glömt vad som fanns där under.
Hittade en blomkruka som vi inte hade kommit ihåg (ganska positivt) att ta in.
Många torra och väldigt döda (går inte att få till mer positivt) ettåriga växter
hänger fnasiga ner över kanterna.
Jag hade inte hjärta att ta bort dem eftersom de fortfarande var vid liv
då den första snön kom, i november.

Trädgårdens ena sida

Tänk att snart kommer vi att ha värmen och sommaren här.
Är det inte underbart?
Först våren som är ljuvligast av alla årstider, sedan sommaren med
ljumma mornar och kvällar och riktigt varmt under dagarna.
Det är lätt att hitta positiva superlativ.
Var glad över vad som väntas i naturen framöver.
Och/Men om ett halvår är det höst igen...




Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jag önskar dej detsamma! Ser fram emot att få se alla dina fantastiska blommor och nya planteringar i sommar!

2011-04-08 @ 09:05:08
Postat av: Maria

Åh Mia vad fint det blev. Älskar din nya design. Duktigt gjort. Kram

2011-04-09 @ 20:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0