Jag tror jag blir galen


Jamen, jag menar allvar.
Hur i hela fridens namn är det möjligt att jag sitter där med dessa hundratals plantor, igen?

Och då har man rätt att undra: Var är växthuset?
Ja, det kan man undra.
Det blev lite ändrade planer.
Inte så lite heller.
Vi hade planerat att ha det framför "Ruckelverandan" men se där står en tall och i höstas
"fällde" den grenar, tjocka som små träd.
Hade växthuset stått där hade det idag varit ett ex-växthus.

Lånad bild från Florum

Just nu känns det som om det hade varit alldeles utmärkt att ha det lilla glasade huset.
För som det ser ut idag har 150 plantor kommit hem till Ludde.
150 plantor står hemma hos mig och väntar på plats som inte finns.
Minst 150 plantor har inte ens planterats om och slutligen
minst 150 som är på nysådd eller inte har hunnit sås.

Några av alla hundratals plantor

Ja, just det. Nu höll jag på att glömma de som ska direktsås också.
Kom på att rabatterna inte kommer att räcka.
Jag har en plan att gräva en lång, lång rabatt längs hela väggen under badrumsfönstret.
Där hade jag tänkt att stockrosorna skulle få stå.
Sen går det ju bra att gräva längs med "Lasses veranda".

Rabatterna är nog ett enklare problem.
Förbannar mig själv med att ha lässvårigheter.
Jag har väldigt svårt att läsa ordet "glest".
För det är så man ska så.
Jag har inte lyckats med det en enda gång.
Och sedan förbannar jag mitt blödiga hjärta som inte kan förstå ordet "gallra".
För det är det man ska göra om man inte har förstått "glest".

Lejongap har hopplöst små frön.
Jag kommer att ha ca. 45 plantor lejongap om alla tar sig
och då pratar vi 45 stycken av den här vita sorten.

Lejongap

Sen har jag den här också

   Lejongap

och den här

Lejongap

Ja, det var lejongapen det.
Egentligen inte klart med dem heller för jag tror att det slank med några av en annan färg också.

Jag tror jag blir galen...


Kommentarer
Postat av: Ann

Man kan alltid dela med sig till sina medmänniskor

:-)

Kram

2011-04-15 @ 22:22:06
Postat av: Tina

Jag fick åtminstone en förvarning innan jag kom hem: "Tina det kan vara lite stökigt när du kommer hem... med blommor". Det är ju tur att vi har ett golv man kan äta frukost på.

2011-04-17 @ 09:35:55
URL: http://tiner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0