Vad kan man göra av en dörr?


Jag har många favoritsaker

saker som jag säkert kan leva utan men inte kan se kastas.
Fönster med spröjs, älskar jag. Ju fler spröjs desto vackrare.

Också hittat i en annan gömma

Om de dessutom är runda eller halvrunda blir jag riktigt kär.
Gamla stall-lyktor (såg fult ut utan bindestreck) i alla former och naturligtvis, gamla dörrar.

Jag har en gammal dörr i Tockarp som stått länge. Den är skruttig och trasig men kasta de... NEJ.
Hur många har inte öppnat och stängt den?
Både min farmor och farfar har använt den.
Den dög för dem och den duger för mig, någonstans.

Tyvärr dög den inte till det ändamål som jag låg och tänkte på en natt när sömnen vägrade infinna sig.
Ibland är det bra att Ludde snarkar för det är då jag skapar. 
Något måste jag ju hitta på så att jag inte slår ihjäl honom.

Dörr, var det ja'...

Vi köpte en gammal, vacker dörr
som jag tog bort färgen på

Dörr med speglar 

för att sedan lasera den matt i vitt.
Träets ådringar ska synas igenom färgen.
Det blir mer levande då.

Vitlaserad     Lite vitare


Jag drog nog på två lager. Man ska inte snåla.

Men... som dörr kommer den aldrig att få verka,
nä, det är ju ingenting att ligga sömnlös och skapa en "dörr" som ska verka som dörr.
Jag menar, har man ett stort tomt hål
(hål är ju ofta tomma för den delen) där höstlöv och vind sveper förbi
så vore det ju inte så svårt att komma på att man ska sätta en dörr där, eller hur?
Det behöver man ju inte ha en snarkande älskling bredvid sig för att förstå.
(Jo, kanske förresten. Det måste ju bli ett sjudundrande korsdrag.)

Åter till dörren...

Vitlaserad


När han, ja Ludde alltså, hade snarkat klart fick han sätta upp väggkonsoler. Nu hade vi bara två så det fick bli en resa till Mångfaldens hus. Där blir det ofta dyrt. Jag kan inte stå emot vad som erbjuds.
Men ja, vi hittade två väggkonsoler till. 
(om du inte har tid att åka dit kan du kika här www.mangfaldenshus.com  Det blir billigare så)

Simsalabim! Ett hyllplan


Så varje morgon när jag slår upp mina blå skådar jag en vacker dörr.
En öppning till morgonen.
Vacker, inte sant?

Ja, nu var det ju inte bara för att mina blå skulle få skåda dörrar som vi satte upp den.
Näpp, det saknas nämligen plats för alla våra utemöblers dynor. Därför kom dörren i taket, på väggen???

Men en god idé var det.
Nu ska bara en gardinstång och lite tyg upp.

Ett extra hyllplan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0