Visst låter det löjligt?


Hur fånigt är det inte att bli rörd över broccoli,
men det blir jag.

Stod härom dagen bland grönsakerna på Ica.
När jag kom till broccolin stannade jag upp.
Jag lyfte på en och tittade om den var "rakt" skuren, som den tydligen måste vara.
Jag tänkte det som Tina skrev i sin blogg:

"Ps. Natsa gang ni koper en broccoli sa vill jag att ni skanker en tanke till de som ar ute och sliter for att den ska finnas dar, lattillganglig och lovfri till just dig (och med en stjalk som ar helt rakt skuren). Sluta ta den for givet. Ds."

Än fånigare blev det när mina ord i hjärnan blev på engelska.
Jag tänkte meningar som innehöll; ecological, healthy, burning sun, far away och miss you.
Tänk att en grönsaksavdelning men broccoli kan få ens ögon att svettas,  klump i halsen och magen att knyta sig.

Jag köpte tre stycken och fortsatte mina engelska tankar så att broccolin skulle förstå.

Väl hemma skulle den tillagas, naturligtvis med största respekt (nu låter jag som Marit Paulsen när hon pratar om potatis).
Det är nu jag förstår att alla mina tankar och ord varit förgäves. "Svensk Ekologisk" stod det på lappen.
Min stackars broccoli har inte fattat ett skvatt.

Närproducerat 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0