Hur hjälper man våren?

Ja, inte nog med att jag curlar med mina barn

jag är en riktig årstidscurlare också.

Ni vet vid vägkanterna, nu så här på våren, finns det ju is som inte riktigt når ner till marken.
Det är som ett litet mellanrum.
Där kör jag så att isen krossas och knäcks för att snabbare kunna smälta.
Om nu våren har så svårt att komma till skott ser jag det som mitt ansvar att hjälpa till lite.

Vi skottar, som sagt, bland våra snöhögar.

Nu i helgen blev hela verandan snöfri, i lördags i allafall.

Lasses underbara veranda

I söndags ville inte våren vara vår, igen.
Och det är ju så med oss alla, vill vi inte så blir det inte.
Det är svårt att göra något bra mot vår vilja, eller hur?
Våren vill uppenbarligen inte, inte just nu.

Så kom det mer snö




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0