En mysig fikastund, oss tjejer emellan


Tiden går så fort.

Idag hade jag en urmysig fikastund med Akkiz.
Jag tror inte det var tyst i en sekund under fyra och en halv timme.
Götapetter i krösamoset som vi babblade.

Akkiz=fantastisk

Vi pratade om allt.
Jag tror vi gick igenom hela alfabetet.
Ibland var vi riktigt klara med vad vi tyckte, det hände ett par gånger i alla fall.
Andra gånger fastnade vi i analysens värld och kom in i en rörig massa innan vi hittade ut.
Det var nog inte alltid vi hittade ut heller, för den delen.
Ältandet tog sin lilla tid.
När det äntligen tog slut och vi kommit med bra idéer återkom vi till ältandet.
Jag tror att någon utomstående skulle tycka att det lät som "flugors surr" i deras öron.
Hos oss var det musik.

Ungefär så här kan jag beskriva vår fikastund.

Vi pratade om allt


Det första vi kom in på var en omöjlig ekvation.

x (y) + z + x (w) = t + t (y) + z + T (W)= finns ingen möjlighet i världen.

Ja, det gällde ju förstås mina fröer.
Apropå ältande...

Det står ett hundratal små krukor i minidrivhus på mina fönsterbrädor.
Dessa hundratal ska sedan delas i fler hundratal för att därefter ge plats åt ytterligare hundratalet småkrukor som sedan ska delas som därefter....

Dessutom var ju dessa stackare nöd och tvungna att komma i jord.


Mogna ampelliljor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0