Tim ska operera sig i morgon


Det kommer säkert att gå bra.

Han kommer nog att kunna hålla sig för skratt men kommer jag att göra det?
Jag kan ju inte låta bli att undra om han kommer att se ut som Pinoccio. 

Vilken näsa?

Tim har så annorlunda sätt att se på saker.

Annorlunda för vem kan man undra?
Ja, från mitt sätt, i allafall.

För flera år sedan hade han riktigt otäcka blåsor i munnen.
Han var irriterad och svor över dem.
Så en dag frågade han vad som var värst för dessa blåsor.
- Juice, svarade jag.
Då gick ungen till kylskåpet, tog ett stort glas av apelsinjuicen och sköljde munnen med den.
Han grinade illa men såg ändå väldigt nöjd ut.
Vansinnigt! tänkte jag och var ju tvungen att fråga varför.
- Det är min hämnd mot dem, blev hans svar. 

Hm....

Så bröts då näsan för ett par år sedan.
Lagom kul.
Men i morgon kommer hämnden, mot näsan.
Då ska den få känna på hur det känns.
Hämnden är som bekant, ljuv.


Lång näsa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0