Kylan fortsätter


Jag kan inte låte bli att tycka om det.

Visst är det kallt men jag slipper slasket och det vackert.
Nu är det väl som så att jag inte tillhör den promenerande typen -jo, jag gillar det när jag väl kommer ut - och det är ju ofta, just sådana som jag, som har flest åsikter.
Jag menar jag har positiva åsikter om kollektivtrafiken - hur ofta nyttjar jag den?
Jag har positiva åsikter om trängselavgifterna i stan - när blev jag drabbad?
Jag har negativa åsikter om de som flyttar till innerstan och sedan klagar på buller - sa jag och sitter i den tysta delen av förorten.

Hur som helst...
... i mina ögon är vintern, den riktiga, som det är nu, vacker.

Som en semla, hade Ludde sagt


som en gräddbakelse

 
Ibland är det så vackert att jag får tårar i ögonen (ja, var annars skulle man få dem?).
Om det dessutom är rimfrost syns varje gren, varje kvist så tydligt.
Det är som om snön/rimfrosten ligger som ett skyddande dunbolster.
Det är ju så här det ska vara, årstider menar jag.

I väntan på värme


Det är gott att ha en vedkamin att värma sig vid men ibland är det trångt om platser framför den.
Funderar på att skapa någon form av kösystem eller bli stolsvakt.
Utfärda böter om man nyttjat platsen för länge. 

Tänk att gå med viktig uppsyn och skriva ut böter, så där hämndlystet.
Gärna med dryga påminnelseavgifter som påföljd. Moahaha...

Sen kommer verkligheten emot mig.
Skulle jag verkligen vilja skriva dem?
Vad skulle jag vinna på det? en stömming? 

Älskade katter

Jag sätter mig på golvet, det är ju ledigt.
Pappa säger att vi skämmer bort våra katter.
Förstår inte vad han dillar om.

Det har varit så kallt att till och med Fröken Rut funnit sig i att värme kräver gott (ganska) uppförande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0