Växthusdrömmar


Det härligaste med vintern är att få längta till våren.

För om vi alltid hade vår så skulle vi ju inte veta när den riktiga våren kom, eller hur?

Nu är jag inne på växthus igen.
Ludde och jag fick denna gång inspiration från www.florum.nu
Dessutom övergav vi tanken på att ha växthuset på vår plana tomt.
Florum fick oss att tänka om och kunna nyttja en annan del av tomten.
lånad bild av www.florum.nu


När snön är borta ska vi upp och mäta.
Jag tror det lutar åt en beställning.
LASSE, hörde du?
Vi har nya projekt efter verandan.
Kul va?

Ja, mycket har ventilerats i helgen och tack vare OS har vi inte ens sett nyheterna på TV.

Nu känner jag hur det krusar sig i hårlockarna...
OS, hur urtråkigt som helst!
Antikrundan kommer tillbaka om tre veckor!
Jag undrar vad svenskarna skulle tycka, om antikrundan sändes från morgon till kväll.
06.00-10.45  Mattor från olika tider
10.46-12.00 Konstglas
12.01- 14.35 Tavlor
etc. etc.
I TRE LÅNGA VECKOR???
Nog skulle det knorras i buskagen.
Varenda träd skulle se ut som ormhassel.
Det krusar sig nämligen för träden också.

Bland annat just det satt vi och pratade om framför vår lilla vedspis.

Lilla fröken Vedspis
Lilla fröken vedspis som skänker oss så mycket värme och glädje.
Nu väntar nyheter och "En annan del av Köping".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0