Växthus ja'

www.florum.nu är en sida som snart är utsliten.

www.florum.nu
(Bilden har jag lånat från Florum)

Jag vet inte hur många gånger jag har varit inne på den.

I går mailade jag till Greger Larsson, han är min kompis nu, men det vet han inte om.
Det är nämligen han som driver firman Florum.
Frågan är om han vill vara kompis med mig efter alla omständliga frågor.

Vad ska man med ett växthus till?
Ja, man kan ha grejer där, eller Luddes motorcykel kan få stå där (ja, lite smart med löften måste man ju vara), han kan få ha en hörna till lite skrot (det där är också ett löfte som jag kommer att bryta, hi-hi).

Annars kan man få ha sina plantor, blommor och växter där.

Fantastiskt vacker   Ja, vad säger man om denna skönhet då   En verklig favorit  
japansk malva                  malva                           rosenskära

Också så tacksam
lejongap 


Växer så att det knakar   Nästan en meter höga   16 stycken solrosor
                kalebass och pumpa            blomstertobak               bl.a solrosor                       

  strawberry corn eller popcornmajs
                                     majs                                        

Om man klickar på de små bilderna blir de större. Måste vara något magiskt med blommor.


Jag blev med en amerikan också. Lotta talade om på Stuvsta trädgård att jag fullständigt spårat ur med mina växter. Tack och lov hade åtminstone de förståelse för detta. Lotta köpte en blåbärsplanta till mig.
Jag och Ludde grävde en stor grop, alldeles för stor. Jag blev tvungen att köpa ytterligare en blåbärsplanta och dessutom fem säckar rhododendronjord. Sen var blåbärsstället klart.

Fantastiskt goda
amerikanska blåbär

Nu skördar vi varje morgon. 

(Ja annars har jag ju som bekant en del annat att hänga in där...
... vad menar du? ska ni undra.)

Lite bra-och-ha saker    Högt vackert skåp (bl.a)

Vart ska allt detta ta vägen? Ja, det kan man undra...)

Ja, det var en liten del av vad som kan finnas i ett växthus.
Måtten har ökat under sommaren. Nu är vi uppe i 2,5m x 6m.
För jag kom på att blommorna också måste få plats.

    
      
                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0