Mamma är lik sin mamma...


Så sant!

 (läs rubriken! Att jag alltid måste påminna om det, suck...)

Jag pratar så mycket om mina barn, har jag märkt, men det blir kanske så tills jag får barnbarn för då kommer jag att prata om dem och kommer inte att komma ihåg vilket namn det var på var och en.
Men vänta nu... så är jag ju redan, förresten. Ja, inte barnbarn men glömsk på namn.
Jag är tacksam över att jag fick en av varje.
Det är lättare att hålla isär då, tror jag.

Åter en påsk är förbi och snön fick det tufft på påskafton.
Kruka från Hemkänsla


Ludde och jag fick fina gäster,
farmor Siv, Tim och Akkiz.
(mina, mina, mina... var är Luddes?)
Ja, bortsett alla 104 vänner som säkert hade fullt upp hade Luddes barn annat för sig.
De var med familjen, eller i Norrland eller jobbade.
Så kan det bli.

Ludde, Tim o Akkiz

Vi satt och gassade i solens sken i väntan på farmor och mat.

Trisse njöt också som bara han kan.
 
Maja höll sig borta just när kortet togs och jag förstår varför...

Fröken Rut, the one and only




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0