Verandan med mina ögon


Si så där ja'.
Då tar vi nya veranda-tag.

Vad som också är roligt med verandan är att det växer fram nya idéer vart efter.
Jag tycker det är vansinnigt skojigt men alla delar kanska inte min mening.
Just nu håller Lasse på med en tjusig trappa.
Då frågar jag honom om han tänkt att göra ytterligare en trappa, en trappa som man kan gå i för den han håller på med nu är perfekt att ställa hundratals blomkrukor på och då får man ju liksom inte plats att gå där.

Sedan har jag kommit på att jag vill ha breda, breda fönsterbrädor, på verandan alltså.
Då förklarar Lasse för mig att det kanske inte var så smart idé eftersom regnvattnet kommer att ligga kvar.
Då kom vi på att göra hål i fönsterbrädorna, smart va´?


Annorlunda veranda


Ja, här är det tänkt att det ska vara stallfönster.
Vi har ett som är jättevackert.
Det är öppningsbart så att det inte blir så instängt.

Den andra delen då?

Ja, då kommer vi till Luddes och mina vackra vita fönster.
Envetet håller vi fast vid dem till Lasses stora förtvivlan.
Han tycker som bekant inte att de passar.
Men Ludde och jag ser allt framför oss, klart och tydligt.
Det blir liksom en matsal.....


Verandans matsal


Det kommer att bli så läckert.
Nu får jag en sådandär klump i magen.
En klump som står för förväntning.
Härlig klumpkänsla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0