Eget rökeri


Härom dagen tillagade jag några härliga laxkotletter.
(Ja, det är väl den där norska som jag aldrig mer skulle köpa, det hade jag glömt.)

De fick en härlig touch av "prince" efter en stund på min balkong.
Det var bergis inte så nyttigt.


En touch av det kungliga


Men för att kompensera det har jag lyckats odla fram pepinofrukter.
(Egentligen inte säskilt imponerande, enklare finns nog inte men ändå.)
De ska vara goda och nyttiga.
Missade bara texten där det stod att de bör vara i inglasat uterum,
redan från början för att frukterna ska hinna mogna.
Mina kom till inglasningen i mitten av september.


De ska bli gula, vilket år som helst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0