Tjopp, så var vi bara två

Jag dammsög igår.

Vet inte om det var en B- eller C städning.
(Återkommer senare med förklaring till städningsbokstäverna.)

Nydammsugen

Nu kommer vi till det märkliga.

18 timmar senare ser mattan likadan ut.
Vad har hänt?

Fortfarande ren?


Inte ett spår av ruccolabitar, solroskärnor, ananasjuice eller annat klet.

Jag känner mig lite förvirrad. Det känns inte som hemma, riktigt.

Det är ju som så att när jag t.ex. ska laga mat får jag börja i god tid.
Det tar nämligen lång tid att komma loss från alla "fällor".

Vi tar "strumpfällan" ...

Strumpfällan finns oftast på golvet invid diskbänken.
Den är inte permanent och gäckar mig ständigt.
Härom dagen fanns den lite till höger, vilket jag bittert fått erfara,
alltså hoppar jag över den.
Hur svårt kan det bli?

Tro det eller ej.
Den har flyttat sig. Den befinner sig återigen under min strumpa.
Jag sitter fast som med ett superlim.

Strumpfällan

Efter många och långa misslyckade försök att komma loss från detta järngrepp
ser jag mig nöd och tvungen att ta av mig strumpan.

Försöker återgå, lätt haltande, till matlagningen.

Mot kylskåpet...
Där finns både kött, fisk, potatis och ägg. Nu ska det lagas mat.

Nästa fälla... "honungsfällan".

Jag undrar om det finns bin i lägenheten.
Från var skulle annars denna kletiga honung komma ifrån.

Vrider handen ur led

Kletet sitter på handtaget.
Återigen som ett superlim.
Jag bryter min hand, vrider av handtaget men håller humöret uppe.
Jag måste få fram lite mat.

Nästa fälla...

"Din-mat-finns-intefällan"...

Rawfood takes over

Rawfood invaderar och kvar finns en pjuttig liten låda, till höger,
som ev. innehåller annat än grönt.

Jag steker ett par ägg.
Det får bli middagen och eftersom jag inte har någon
grönsallad i "min" pjuttiga lilla låda tar jag vad som finns att tillgå.
På så sätt slipper jag hamna i

"salladsfällan".

Salladsmattan

Hittar dessutom en och annan solroskärna och kokos.

Detta är ett minne blott.
Det var tider de'.

Tina flyttade till en kompis igår...

Tim och jag hade en myskväll.
Vi åt tunnbrödmackor med kräftost och chorizo påläggskorv.
Tog en och annan bit "Gott och blandat" mellan smörgåstuggorna.
 Vi såg TV- programmet "Mamma till en mördare".

Tala närmre sätt telefonen till din mun....


En ny tid har börjat.

Mattorna är skräpfria men jag känner mig inte lyckligare för det.


Kommentarer
Postat av: Tim

Kylskåpet har aldrig varit såhär tomt, nu hittar man tom. sina matlådor

2009-11-22 @ 11:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0