När jag inte kommer ur nattskjortan

och hela Uttran är ute och rastar hundar eller motionspromenerar.

De har haft hela eftermiddagen på sig att göra det.
Nä,nä... Det är som att en hemlig signal får dem att gå utanför Ludde just när jag ska packa in i bilen.
- Jamen hej, det var länge sedan.
Bla, bla, bla...
- Fin hund...
- Tråkigt väder...
- Fint i lördags....

Inte orkade jag ha strumpor i skorna heller.
Det kom in luft i dem och den pressades ut, högt och tydligt, vid varje steg jag tog.
- Fröken Rut! Skäms!

Men min nattskjorta är fin.
Herr -natt- dag- och kvällsskjorta från Hugo.

Snygg nattskjorta

Jag kom i den i morse och har inte kommit ur den än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0