Jag rotade bland bilder


Kunde bara inte låta bli att lägga dessa som ett inlägg

(Letade egentligen efter bakbilder från igår, bland Tinas bilder, fann dessa och blev kvar.
Förlåt Tina, att jag lånade dem utan lov.)


Tockarps skräck?

Tim med Pellen (vår mini-gris), Hampus och Kenneth

Brudarna

Mot Blåkulla

Isabelle, Nicole och Tina

Det är inte konstigt att Tockarp har så stor betydelse för oss.

Så fanns det en annan tid.

Kanske har jag berättat om den.
Den var tidigare, innan bilderna ovan.

Dagis ordnade maskerad.

(Precis som inte föräldrar har annat att göra än att köpa eller sy maskeraddräkter.)
För mig spelade det ingen roll för jag visste att kläderna var ordnade.
Tina skulle vara prinsessa och Tim skulle vara Turtle.
De dräkterna fanns sedan länge och hade används flitigt.
Jag förstod inte de andra föräldrarnas suckar.
- Mina vänner, det kallas planering.

Ett par dagar innan frågade jag ungarna, för att vara på den säkra sidan,
om alla kläder och tillbehör fanns på plats.
Jag vill inte vara Turtle, sa Tim.
Jag vill inte vara prinsessa, sa Tina.

Mina hakor föll i backen.
Vad i Krösamoset?

Men hallå, vad ska ni vara då?

- Jag ska vara snigel, sa Tina.
Jag ska vara kotte, sa Tim.

Efter några sömnlösa nätter gick maskeraden av stapeln med snigel och kotte.

Tumbas vackraste snigel

Planering, mina vänner, det är nästan allt som krävs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0