Förorten

Ken Ring, en 30 årig svensk rappare som bl.a. skrivit låten
"Grabbarna från förorten".

Jag har haft mycket roligt med den.
Herregu' så mycket narr jag har gjort över vad han sjunger. 
Jag tycker den är vidrig och borde aldrig spelats in.

Han sjunger om att bo i en förort, där husen ser exakt likadana ut.
Hur han? i tidig ålder börjar snatta, röka och knarka.
(Stackars barn?
Synd om dig som får bo i ett hus som ser ut som andra hus.
Måste börja knarka så att jag kan flytta? Du har i allafall tak över huvudet, värme och vatten, jädra gnällspik.)
Aina är med i hans låt också. Han sjunger om hur hon spanar.
Nu är ju inte Aina någon nyfiken granne utan ett annat namn för polis.
Mig veterligen spanar inte polisen utan anledning.

Strunt i den men den kom för mig när jag tog en bild av våra katter.


Katter i förorten

De bor i förortens höghus.
Trisse, fd. Tiger, har redan börjat snatta.
En jätte chorizo, som var för tung, landade i mitt knä.
Avslöjad.
Kanske försöker han påverka Maja, fd. Piraten.
En del tokiga tjejer vill ju bara ha kriminella.

Är det Fröken Rut som är "Aina"?

Aina spanar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0