Födelsedagsfirande

Vi firade Tim i lördags.

Han blev 21 år i tisdags och kalaset fortsatte hela veckan.



Tänk vad tiden går fort.
Det sa alla till mig den dagen han föddes.
"Ta tillvara tiden för en dag kommer du att ställa dig frågan: 'Vart tog tiden vägen?' "
21 år har gått.
TJUGOETT ÅR!!!
Vart tog de åren vägen?

Jag är så tacksam för alla år.
Har kanske tagit de lite för givet ibland. Har ansett mig ha rätt till dem men det har jag ju förstått att "rätt till dem" har ingen. Jag har förtjänat dem. Det är ett mycket högre värde än att "ha rätt till..."

Jag fick en härlig eftermiddag med Ludde, Tina, farmor, Akkiz och Tim.
Vi grillade hos Ludde. Oxfilé, lammkotletter, potatisgratäng, vitlöksås, sweet and chilisås, sallad, knäckebröd (till Tina). Daimglasstårta och ryttarkakor serverades till kaffet. 
 
Farmor, Akkiz och Tim







Det är på den här sidan som vi försöker skapa en trädgård.
Hundratalet plantor ska planteras.
De ska vänja sig vid den friska luften också så på kvällen är det bara att bära in alla krukor, amplar, urnor etc. igen.
Ludde tycker att vi har ett plant-dagis.



Ta tillvara tiden. Den går alldeles för fort och om morgondagen vet vi inget.
Vi vet att vi inte ska oroa oss för den. Morgondagen kommer och det är först då vi vet vad den har i sitt sköte.
Att oroa sig kommer knappast att ändra på dess innehåll,
Så ta tillvara tiden, den du har, just idag, just nu.

Jag är så tacksam för att jag har min familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0