Nu kommer våren


Våren kommer kanske inte just idag men det är bra om vi har lite tid så det finns tid för förändring.

Jag kanske blir lite tjatig, ibland i alla fall men nu kommer jag tillbaka till Anna-Karin Elde.
Hon är bara härlig i sina bilder.
Jag höll på att plocka undan lite skräp och hamnade vid min bokhylla.
Där låg boken. Jag satte mig för att titta lite.
Då kände jag att jag måste få dela med mig.

Varenda vår kryper jag ur mitt ide och förändringar ska ske.
Det kommer ju en väntande sommar och lite trött är man på att bada i vassen med regntunnan på sig.
Men hur lyckade blir resultaten?
Vem ser förändringarna? Knappt jag själv, ens en gång.

Den första bilden blir en repris.
Den håller än.

Hur blev det så här?


Ja, hur är det möjligt? När ska modet ändras?
Håret lär ju inte sluta växa och det ser nog fånigt ut med rastaflätor just där.
Men det vore kanske en grej.
Sen kan man ju köra med Bob Marley- bikini.
Det finns ju bikini i leopardmönster så varför skulle "Bobban" vara sämre?

Ja, vad kan man säga?


Ja, detta är inget man gör med glädje. Nä, säger en del (mindre hårfagra). Det där gör inte så ont. Nä, kan vara så när de inte är fullvuxna kvinnor. Jag har banne mig skägg på benen. Jag undrar om jag var upp-och-ner när Gud skapade mig. Jag hade varit överlycklig om "benhåren" hade hamnat på huvudet och tvärtom.
Men Gud måste ju också få ha dagar då han är lite upp-och -ner, vem har inte det?

Det är värst första gångerna


Precis som en helt ny bekantskap.

Finns det bara två benor+ en i mitten?


Ja, jag ville bara ge er lite glädje.
Visst är hon underbar?
Om du ser hennes namn på bokrean, köp hennes böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0