Matthias 21 år idag

Så här såg det ut då.

Matthias och Emelie lyckligt förlovade.
Livet hade börjat och skulle bestå i evighet.

Matthias var 19 år.
Matthias och Emelie

På Matthias 20-års dag satt vi i Hovrätten och Matthias mammas ombud talade om att
"I dag skulle Matthias ha fyllt 20 år."

Jag tror att alla, och jag hoppas så innerligt att jag har rätt, hade önskat att allt kunde varit ogjort.
Att den här natten varit som vilken lördagnatt som helst.
För det blev ingen evighet på jorden för Matthias.
Det blev inga drömmar som gick i uppfyllelse för det nyförlovade paret.


Evigheten tog slut

Så idag blev det ett annorlunda födelsedagsfirande.

Vi "firade" hans 21- års dag på Grödinge kyrkogård.

Det var molnfritt och de sista solstrålarna hade lämnat Matthias grav för idag.
Men det fanns värme från oss som var där.
Det kommer alltid att vara en speciell värme mellan oss som berörts, framförallt mellan ungdomarna.

Nära vänner alla fem

Jag sa åt dem att jag inte vill uppleva det här en gång till.
Det är och har varit så svårt att förlora Matthias.
Det är fortfarande overkligt.

De är ju alla "mina" ungdomar men med en färre.
 
Jag hade fel när jag sa till Matthias att "Ditt liv är mycket starkare än du."
Jag vill inte ha fel igen.

Bästa vänner


Det är inte så här vi vill träffas, umgås och prata.
Men det är så här det blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0