Hyra ut bostäder svart

Nu har vi kommit på hur vi ska bli rika.

Vi ska börja hyra ut, svart så klart.



Det är världens enklaste.

 1) Hitta en vän som är duktig på att bygga.

2) Se till att denna någon kan bygga småskaligt.

3) Låt bygget komma trärent och sköt om målningen själv.

4) Tala inte om för grannar om dina planer.

5) Var inte så nogräknad med hyresgästerna.

6) Men se till att det inte kan komma in "rövare".

7) Placera byggnaderna högt, ju högre desto dyrare.
Gör det inte själv. Stegar är opålitliga.

8) Ta inte bara betalt för kvadrat, ta per kubik.

9) Ta oförskämt bra betalt.






Så här är det för oss

 Vi har Lasse som är en fantastisk byggare.
(Nä, nä, nä... tänk inte ens tanken! Håll musen över "Lassebilden" så ser du.)

Lasse är vår!  Skaffa en egen!


Lasse kan bygga allt men denna gång småskaligt. Titta vad han byggt!
Helt sagolika "Barbiehus", jag menar fågelholkar.
Det enda de saknar är hängrännor och kedjor, där vattendropparna kan ringla ner i en trätunna, men det kommer säkert.




Väntar på att få svart lasyr målad.







Såååå fina.Nu ska de ut.

Grannarna är inte hemma så de kommer nog inte att klaga. Ni vet hur det är. "Klag" är ju ofta avundsjuka och vi vill ju inte bli anmälda innan första inkomsterna har visat sig.
Så iväg med stege och annat som behövs.
Tipp, tapp, tipp, tapp....

Högre kan du. Mot toppen!


Klättra, klättra, klättra.... Ett tips är att låta någon som är van sköta det arbetet. Ludde är van, det är inte jag. Han fick morotskaka och jag tror att jag kan muta till mig båda holkarna och kalla dem för mina om jag fortsätter att baka morotskakor till honom.
Men visst är han lite modig ändå?
Jag hade annat att göra. Det gäller ju att passa på att se sig omkring när man får chansen.
Kolla här ska ni få se....

Oaooo, vilken utsikt


Ja, vad sa ni nu då?
Nä, nä, nä.... inte den tanken igen. Han är min.

Ja, så var det bostäderna då.
Åter till inkomsterna.

Lasses veranda och Lasses holkar som är vår/mina.


Oh, det blev så fint.

I väntans tider


Nu väntar vi bara på att någon ska visa sitt intresse. Hammarby sjöstad, släng dig i väggen.
Här finns allt. En vacker veranda att blicka ned på, underbara hyresvärdar, ren luft, skogen inpå knuten 
och en katt....

Fröken Rut

Ja, men säg när man kan kräva att allt ska vara perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0