Det är inte svårt att vara generös när magen är full


Men jag vill, trots rubriken, ändå dela med mig av dessa 50 tulpaner
som jag fick av Lasse och Maria i lördags.



Det är mars. Det är den första VÅR-månaden.
Det börjar ljusna tidigare och mörkret kommer senare.
Tag tillvara ljuset!

När det börjar ljusna börjar det också hända saker bland blommorna.
Våra pelargoner har fått komma upp från gagaget.
De har inte lidit någon nöd där nere. Det är både svalt och ljust där.
Ludde satte i höstas upp hyllor åt den, under fönstren, så om de ska gnälla kan de få en dusch "round-up".
Men nu när de kommit upp i värmen ser man hur de spritter av liv. De är så ivriga att få börja blomma.
Vilken kraft det finns.

så späd och så vacker

Det är nu livet återvänder till naturen.
Om vi bara kunde få lite fler dagar med blå himmel.
Blå himmel och solsken.

I fredags eftermiddag var jag tvungen att ta fram kameran.
Ja, jag inser att det såg märkligt ut. Bara upp med kameran, nästan i panik, och fotograferade.
Kanske trodde folk runtomkring att jag var fågelskådare. För när de vände sig om för att titta uppåt, på var eller vad jag ställt mitt fokus, var det  tydligen förbi, i deras ögon, för det fanns ju ingenting.
 
För mig fanns det.
Det fanns alldeles ovanför mitt huvud.
Jag hade fotograferat himlen.
Den var BLÅ.
Det kändes som det var en evighet sedan sist.
Nu har jag bildbevis.

Blå, blå himlar



och blåare blev det

Snart blir det "SOMMARTID". Lyssna på ordet.....

Det är dags att komma ut och börja leva.
Man vet aldrig när "round-up-duschen" är i antågande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0