Blommorna har kommit


Det plingade till i mobilen nu på eftermiddagen.

Posten ville meddela att jag hade ett paket att hämta. Ja, det var ju väntat för jag blev förvarnad i går, via mail, om att de var på väg och att jag så fort som möjligt skulle ta hand om dem.

Så fort som möjligt??? Hur fort är det?



Ja, för mig blev både det ena och andra inställt. Dessutom orsakade detta "så fort som möjligt" ett missat samtal från min fd. svärmor eftersom jag inte hann svara då hon ringde. Jag var ju på väg, i 180 km/h, för att handla bra och komfortabelt material till nykomlingarna. 
(De kommer ju vara alldeles förvirrade efter resan hit och plötsligt hamna här, i Uttran bland alla platser på jorden.)  Det visade sig nämligen att några var större än jag väntat mig. Alltså var allt jag hade att välja på för smått och snart skulle säkert affären stänga.
Så iväg i ilfart.

Se hela bilden

Ja, vad händer?
En sån här jättelyxig Mercedes, med lika många hästkrafter som min bil väger i kilo har uppenbarligen inte fått sms från posten. Den skulle bara kunna peta på gasen så vore den i Haparanda (Vad den nu skulle dit och göra?) Men som sagt, dit skulle den inte och uppenbarligen inte till "Plantagen" heller.
Jädra dönick!
säkert pensionär också som kan ta allting "manana".
" Det jag inte hinner idag tar jag i morgon, på fredag kanske, eller varför inte strax före midsommar?"

Men kön som ligger bakom är inte pensionärer och inte rika nog för att ens tänka första bokstaven i bilmärket. Vi, jag struntar i de andra förresten,
JAG! ska till "Plantagen" och det nu!!!



(Skylt för "Fri fart")


Jag tror att föraren såg hur det rykte i bilen bakom.



Han körde nämligen åt sidan, lät mig komma förbi, log åt mig och höll upp handen som i "tack" eller "förlåt".
Jag tackade tillbaka, sänkte blicken och fick dåligt samvete.
Om han ändå kört Volvo. Nu blev han oskyldigt dömd.
Stackaren. Det var nog en fin gammal man trots att han var pensionär, körde lyxbil och inte hade vägen förbi "Plantagen"



Mot "Plantagen" för vårens och sommarens alla blommor har kommit.
(Ja, en del av de jag beställt, i allafall.)


I små plastbehållare 

Vad har jag då beställt?
Kyndel x 4
Vinda x 5
Sommarljus rosa x 5
Sommarljus vita x 5
Pepino x 5
Hängpetunior x 5
Doftviol x 4
Rosenlisor x 4
Pelargoner (French vanilla) x 3
Gojibär x 3
Mixad gul och röd twintomat x 2+2

Presenter
Blomsterpinnar (namnskyltar)
Begonior
Solcellslampa (en fjäril)

Några har fått ny jord

Ja, nu håller jag på med planteringen och jag har fått ner drygt hälften i jorden så nu avslutar jag detta inlägg och återgår till mina förvirrade nykomlingar. 
I mitten av maj kommer nästa sändning. Jippihoooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0