Vad jag kommer att sakna under en månad är


Ni vet det där med kossan och båset




Det är så sant, så sant.

Tina är ute på sitt grönbete.
 Hon har åkt iväg på sin Euro-trip och kommer säkert att ha det alldeles underbart bra.
Nu är det bara lite tomt här hemma.
Jag följer kartan och undrar om hon också gör det.
I bland kan man ta sig fram? baklänges också (hon har praktiserat på det tidigare).
 Det tar bara lite längre tid.


Efter en kväll fylld av städning och packning var humöret ganska lågt på oss båda.
Då gick jag in till henne och fann en helt slut dotter i sängen.
Energin kom tillbaka och vi skålade för hennes resa.

Herregud, vad jag kommer att sakna henne!

  


Och samtidigt finns det saker som jag inte kommer att sakna.



Inte heller gurkbitarna på golvet. De är så kladdiga.
Eller solros- och pumpakärnorna som nästan slagit rot i köksmattan
eller
den självhäftande, honungsglaserade kranen eller datamusen

Men i det stora hela är det bara petitesser.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0