Att ge och ta

Piraten och Tigern




Jag hade ju en plan. Den var stötsäker, glasklar och snillrik.

Ludde och jag väntar på att unga fröken Piraten, ungen till vänster, ska bli "leveransklar".
Tolv veckor är en evighet, ibland.
Brorsan Tigern hade nytt hem, hade inte, hade, hade inte.... 
Då tänkte jag, smart som jag är, att Siv behöver och vill ju ha en katt. Hon kan ta Tigern. Smart va?

Problem uppstår, trots min genomtänkta plan.
Hon vill ha en hona och jag har redan, möjligen lite för tidigt,  gjort klart hos ägarna att båda katterna ska få ett hem,
ett hos oss och ett hos Siv.

Så..... nu undrar jag vad Fröken Rut ska säga.



Jag har diskuterat det med henne, att hon ska få ett syskon, en lillasyster.
Hon är väl inte alldeles med på det men har så smått börjat förstå att det bara är att gilla läget.
Hon är, i skrivandets stund, fortfarande ovetande.

Så det om detta....

Fantastiska små fågelholkar/fågelbord finns att köpa från
www.wildlifegarden.se/multiholkar.html

Man kan välja Torp, Skånelänga, Korsvirkeshus, Sjöbod, Funkis m.fl.




Holkarna är fantastiskt vackra.
Sådan har vi köpt.

Dessutom fick de bra betyg. 20/25
(okej, kommentren "Vackra men opraktiska" fanns med men man kan inte få allt.)

Vi har ju redan Lasses fina holkar men denna ska som sagt också få vara ett fågelbord under vintern.



Vi har tre fågelbad och ytterligare ett som inte kommit på plats ännu.

Fåglarna kan bada i mörkt eller ljusblått, rött eller grönt.
Det sistnämnda är ett hängande bad.











                                        
Hur blir det för våra fåglar om vi ska ha tre katter?

Ja, svaret har jag nog.

Vi är så stolta över vårt rödhake-par eftersom rödhaken inte accepterar andra rödhakar på "sin" tomt.
Talgoxen som boade i "min" Lasseholk. (Jag var stolt som en mormor/farmor.)

Vi lockar våra små fjäderfän med mat, husrum och bad.
Bakom buskarna lurar roven.


Söta små kattungar.....

Hm....









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0