De gamla kråkorna finns kvar

Utanför min balkong finns ju en stor björk.

I björken finns Kurres kråkor.
(De har varit med i tidigare inlägg, tror jag men de är värda att få återkomma.)

I flera år matade min granne, Kurre alltså, -som bodde precis ovanför mig- kråkparet.
För snart 2½ år sedan dog Kurre och kråkorna saknade honom, precis som vi gjorde och gör.

Kurres fru, Lola, tog över bespisningen och kråkorna blev glada igen.

                      



För inte alldeles länge sedan tänkte jag införskaffa mig en hov.
Jag tänkte hova in lite gott.
Lola kastar nämligen ut maten från sin balkong.
Då kan jag, snabbt som ögat, hala ut hoven.
För kråkorna får så god mat av Lola.




Hon ger dem hembakt bröd med ost och hembakade bullar.

De får till och med lussebullar med mandelmassa och russin, till advent och jul.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0