Spikmatta

Vi köpte en spikmatta till varann i julklapp.



Den ska vara bra mot mycket står det.
Mot sömnlöshet, rygg- och huvudvärk, spända muskler och stress för att nämna några. 
Från början ska man ta det lite lugnt och prova sig fram för att känna hur det känns.
Andas djupa andetag, med magen. Vänta lite och andas djupt igen.
Sedan kan man ligga mellan 20 - 40 minuter på den.



Hur kommer man på att tillverka en spikmatta?

"Med ett förflutet som cirkusartist (akrobatoch jonglör), massageterapeut och reikihealer kom jag vid en av mina resor att finna den vackraste och mest harmoniska platsen i Himalaya. Efter lång tid i Himalaya, praktiserande mysticism, yoga och meditation fann jag att ingenting är komplett förrän även mina medmänniskor kan leva i djup lycka. Under de senaste åren har jag uteslutande varit fördjupad i olika yogapractises och meditationer.

Jag vandrade ner från mitt berg och skapade en spikmatta med hjälp av den urgamla Indiska kunskapen, vedakunskap, som är nedskrivet för 5 000 - 7 000 år sedan.

Spikmattan fick namnet Shakti vilket betyder energi, kraft, kreativitet, och medkänsla vilket jag hoppas den kommer ge er alla."

Vackert, inte sant?




Jag brukar lägga mig på den i sängen och ligga och läsa.
Tidigare har jag provat den på förmiddagar eller efter jobbet för det sägs att mattan frisätter stora mängder endorfiner och jag vill ju vara med när det händer men varje gång har jag blivit trött så nu får det bli strax innan jag ska sova. 
Härom kvällen låg jag på den en halvtimme och la ifrån mig boken och slöt ögonen för att riktigt koppla av de sista tio minuterna.
Vad hände? Somnade som en stock och vaknade entimme senare.
Då satt mattan fast rejält .
Ryggen blir illande röd med 4158 eller 6000 (olika bud och jag orkar inte räkna) små inbuktningar.

                                                        

tusentals små inbuktningar

   
Dessa inbuktningar kan skönjas även på morgonen när jag stiger upp. 
 Känner mig lite som ett "jätte-durkslag". 
Det är bara att konstatera att äldre hud tar längre tid för att återhämta sig. 
Men med rätt vård kan den hålla ett tag till. 
         När sjönk Regalskeppet Vasa förresten? Fortfarande snygg eller hur? 
    Hon är trots allt ca. 330 år äldre än jag . Det kan man inte tro när man ser henne. 
Så ge aldrig upp.

En skönhet


                             Ja, ja, jag vet att det är skillnad och man aldrig ska jämföra sig med andra och att man ska vara nöjd för den/det man är.


 

Vacker på sitt sätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0