Så blev det lite vitt igen

När det ändå nu är vinter vill jag att det ska komma snö. Ja, inte på vardagarna, förstås, för då blir det ju jobbigt med all snöbollskastning. Men om det kommer en väldig massa snö och temperaturen sjunker till -5 - -8 grader är ju den risken borta. Ja, då vill jag ha snö på vardagarna också.
Jag vill se barn, framförallt barn och gärna deras föräldrar i pulka- och skidbackar och på isar. Jag vill se snögubbar och snölyktor på tomterna. Jag vill att ICA Maxi ska få sälja slut på pulkor, kälkar och tefat.
Vinter förknippas ju ändå med SNÖ.
Hittills har det inte varit mycket av den varan och då känns allt som blaha-blaha. Det är nästan som det är höst 7 månader om året, 8 om man räknar med augusti som inte var annat än regn.
Men till slut gläds jag åt det lilla. Får jag inte snö är jag nöjd med frost.
Det är vackert med frost.

Alldeles vitt

När det är frost i träden är det vindstilla.
Iskristallerna sitter inte så hårt.
Fukten känns i luften.
En liten känsla av vinter.

Frostigt gräs


Närmare ändå


Här kommer en ännu mindre känsla av vinter.

Fuktigt o kallt på sina ställen


Känns på något sätt så ensamt om än otroligt vackert.
Vacker för vem?
För mig?

Förisat hantverk

Som ett bortglömt spindelnät


Kan man som spindel hyra ett begagnat färdigbyggt nät?
Är det kö på dem. Först till kvarn kanske och då gäller det ju att hänga på låset.
Kanske finns det uteliggare även hos spindlar som får ta det sämsta tänkbara. Det som ingen annan vill ha.
De behöver i så fall också värme.

med benvärmare


Kommentarer
Postat av: Solveig

Hej Mia, har vatit in på din sida och läst och det blir mycket småskratt här för mig själv. Din hemsida imponerar mycket på mig och den fungerar väldigt bra som kanal till det vackra, till glädjen, till det vardagskloka (alltså det är högt för mig) och att jag fått vandra tillsammans med dig en bit i livet. Kram Solveig

2009-01-23 @ 09:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0