Så blev det jul

Fantastiskt, det blev jul i år också!

En jul med mina nära och kära.
Jag saknade Luddes barn och barnbarn men de hade det bra på andra ställen.

Vi kom till Skåne den 22 december.
Det fanns ingen snö men vädret var vackert.

Dungen

Där bakom träden ligger mitt smultronställe. Då är vi nära!
På ängen brukar korna beta på somrarna. I somras var det en tjur och tretton kor (en del kalvar inräknat). Ängen är stor och korna går alldeles invid huset där Ludde och jag bor.

Nu ska vi bara köra en liten bit till, svänga vänster....

Närmare ändå


...och följa grusvägen ner.
Den lilla vägen har en stark inverkan på mig.
Från det här hållet fylls jag av längtan och glädje. Jag kan nästan inte bärga mig.
Där inne i huset väntar mamma och pappa. Vi har inte setts sedan i somras.

Jag tror att jag har världens underbaraste föräldrar.

Älskade föräldrar

Från andra hållet, när vi ska åka hem, fylls jag av sorg och rädsla över att allt kanske inte kommer att vara för evigt.
Jag vet att det dröjer tills vi ses igen. A


grusvägen som leder oss fram


Vi tittar in i huset en annan dag och återupplever julen. En jul med värme. En jul med kärlek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0