Himlens färger

Vaknade en morgon, i Skåne såklart. Var annars kan man skåda en vacker himmel som denna?

Med nyvakna, trötta, ljusskygga ögon letade jag efter snöret till rullgardinen, som faktiskt är en mörkläggningsgardin. Drog upp den och såg detta!!



Fick en väldig fart, mot vanliga mornar, med att leta efter kameran som naturligtvis inte låg där jag lagt den sist utan i min jackficka, där jag aldrig skulle lagt den. Konstigt vad som händer när man sover.
Hur som helst, på med morgonrocken som jag fick av Lotta för minst 25 år sedan, "Still going strong" om man ser dåligt och har svårt med svenska språket.
Så... På med träskorna, för si, träskor har man i Skåne oavsett årstid och väderlek.

Ut....

Stjärn- och solljus

Så Gudomligt vackert!

Kan inte låta bli att tänka på vilka färger himlen skapar när natten lämnar över sitt arbete till dagen.
Stjärnorna har glimmat hela natten och behöver en välförtjänt vila.
Det är dags för solen att ta över.
Innan alla rapporter är lämnade från stjärns till stjärna till stjärna till.... solen blandas deras färger.
Mellan det mörkaste mörka och det ljusaste ljusa finns detta.

Så vackert!




Ibland undrar jag hur allt är möjligt, eller är det så att man ser det man vill se?






Jag vill tillägna denna låt till mina barn och LIVET.
Det finns så mycket vackert att uppleva. Om vi ger oss tid kommer vi också få förmågan att hitta.
Det / de finns där ute.

Jag ber er att lyssna på hela låten. Det är vackert för både öron och ögon.
Ge dig tiden att få uppleva.
Det tar 4 ynka minuter.





Go'natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0