Det ska bli en sprakande värme

Jag har, liksom vissa andra, ett lite annorlunda intresse. Det är verkligen något jag brinner för.
Ja, naturligtvis pratar jag om vedspisar och allt som har med de att göra.
Att samla stockar, klyva och stapla är ett rent nöje.
Jag vet inte hur många timmar vi har lagt ner på det, Ludde och jag men glädjen att göra det är stor.
Nu börjar det dra ihop sig till premiäreldning i vår nya lilla skönhet.





Hon är målad i röd emalj och när hon blir riktigt varm kommer det röda att övergå till svart för att sedan bli rött igen när hon svalnat.
Ludde fixade med rören igår så fler blider kommer.

Visst är hon underbar. (Det låter som jag fått barnbarn.)


Kommentarer
Postat av: Anette

Som ett smycke - Stilren & vacker som utstrålar värme och kärlek.

Fascinerande att den byter färg vid olika temperaturer(som också en del smycken gör).

2009-01-29 @ 07:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0