Så kom snön

Äntligen ett sportlov som har snö, åtminstone den första dagen.

Jag blev så glad när jag såg att ungarna lurat med sig sina föräldrar till pulkabacken.
Vi mötte en liten pärla på ett par år. Hon var så bedårande i sina röda äppelkinder.
Tjock som en michelingubbe, röd och fin mössa och med blicken stadigt mot backen.

Naturligtvis hade jag inte kameran med mig, varken då eller under dagen idag men min fina utsikt från min balkong duger gott. Tyvärr kom jag ju på det här med fotografiet alldeles för sent på kvällen. Men det har också sin charm.

Fåglarna får också sitt

Jag skrattar för mig själv när jag tänker på Tina. Hon och några klasskompisar skulle göra ett skolprojekt under sportlovet. De bestämde sig för att cykla till Göteborg!??
Jamen mamma, (suck , stön, pust) det är ju vår då och Göteborg ligger faktiskt söder ut.
Ja, jag tänkte ju inte på det.
Varför ska man oroa sig när allt är välplanerat?

Härligt

Men jag är faktiskt inte särskilt orolig. Tina äger ju inte ens en cykel. Dessutom fick hon låna pappas släp. Hm... jag undrar varför?
 Jag pratade med henne alldeles nyss och hon sa att jag skulle bli avundsjuk om jag var där hon var för hon hade minsann både vedspis och utedass. Så de tältar i alla fall inte.

Här sitter en fattig mamma utan barn och får hålla tillgodo med elvärme och vatten klosett (och ett och annat tappat ruccolablad).

Härligt mörkt och ljust

Men visst är jag den som har gett "Curlingföräldern" ett namn.
Nu sitter jag här och undrar om jag tog i för mycket vid sista "sopen" för tomt på ungdomar är det. Kanske flög de med i vinddraget.
Ruccolan, bladspenaten är också borta. Bortsett de små ruccolabitarna jag hittade på golvet.
Kanske är jag en "grovsopare" i curling?
Allt försvinner i min väg.

Men, men , men har man någonsin debatterat det som finns kvar???
VA'?
Det är så lätt att vara "förstå-sig-påare".
Jädra gnällspikar.
Jag kör med piasavakvastar både hemma och på jobbet och jag gör det öppet.
"Dr. Person har ett annorlunda stetoskop idag, eller?"
"Ja, det är en minidammsugare."
(Såklart, smygcurlare där. Statusskillnad naturligtvis. Måste ha högteknologi även i curlen. Kanske för att behålla patienterna. Tandläkaren rekommenderar "eltandborste" = smygcurling. Frisören vill sälja hårborstar, även till skalliga. Varför? Jo, det smygcurlar. Jag kallar det för PRAO.)
Utom Mona, förstås. Hon kunde se till att andra curlade.
"Sprring Rrogerr, sprring, soapa Rrogerr, soapa!" skrek hon på sin härligt breda skånska. Det var minsann inget hemlighetsmakeri om vem som var gammal/ny förälder.

Jädra fläskfior





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0