En dag hade jag ett hav av tulpaner på köksbordet


En dag kom jag hem efter jobbet och fann dessa på köksbordet.


Vackert, så vackert


Det var 50! stycken

Jag hade fått dem av Tina.
Tulpaner är mina älsklingsblommor.

Vad kan man säga?
Jag ringde och tackade medan tårarna rann.
Det var och är fortfarande en sådan glädje att se dem och dessutom orden som är riktade till mig.

Jag finner inga ord, inte ens idag trots att det gått några dagar.
Men jag ler och blir alldeles varm.
Det var så överraskande.
Absolut ingenting som jag hade förväntat mig.

Jag fick dem för att jag lyssnade,
 för att jag fanns till hands.
för att jag är den jag är, har jag förstått och tagit till mig.
Det är värdefullt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0