Det lönade sig att vänta

Till jul är det knappast lönsamt att handla.

Så fin
Tror man det så har man fel.    
                                            
Det  kostar stort att inte
vara ute i god tid.
Ludde och jag var inte ute i så god tid
så vi vet.
På "Sisters" hittade jag en klänning
som jag blev
förtjust i, tills jag såg priset.
Ludde ville ge mig den som julklapp.
"Aldrig i livet!  Hujedanimej! Jag skulle aldrig
bära en sådan klänning med glädje.
För det priset kan jag knappast gå på
tomtenoch plantera blommar  i den och
när ska jag annars ha den?"

Men lite sugen var jag ändå.

Så blev det rea strax efter jul. Vi åkte och
tittade om den var nedsatt. ICKE!
Klart att man väntar till efter nyår.
Det är ju ändå en "festklänning".

Så idag råkade jag gå förbi affären.
Den såg bekant ut, mer än en vanlig ICA-butik.
Jag gick in och kom plötsligt ihåg klänningen.
Den hängde naturligtvis inte kvar.
Nä, det hade jag nog inte väntat mig heller.
Men dyra tröjan låg där så rosa och fin, minsann.
Ja, ja, det är sådant man får ta.

Slet lite i rea-plaggen. Där hängde den? på en byxgalge?
så förnedrande.
Det fanns två klänningar kvar, stl. 34 och stl. 38.
In med magen och in i provhytten.
Den passade! (38'an, om ni undrar.)
Ja, på bredden alltså men den var ½ m för lång.
Men då fick jag ju med mig mer tyg som jag kan sy
annat av såsom t.ex. överkast, gardiner eller varför
inte en bikini?


Stackars långa modeller. De kan inte ha mycket
annat än kläder i garderoberna.



Så var det ju priset såklart.

Jag gick till kassan och flickan, kassörskan gratulerade mig till den fina klänningen. Den var ju lite dyr innan ,tyckte hon också men det är ju en klänning i 100% silke, sa hon.

Jag hade "tjänat" 1100 kronor på att fira jul idag, den 3 februari. Jag behövde inte åka över en enda heldragen linje på väg hem. Ja, jag gör det ibland när jag har ont om pengar.
Jag åker över, lite försiktigt, med ett hjulpar, inga böter = sparat minst 400 kronor/ gång. Det kan bli en till två tusen kronor på ett par minuter och det är skattefria pengar! Då känner jag mig lite rikare igen.



Siden, sammet, trasa, lump

Visst var det en bra affär?

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0