Ett ögonblick


Kan inte låta bli att återkomma till ögonblicken i livet.

Vad är det som styr när/att ett ögonblick ska börja eller ta slut?
Varför varar vissa ögonblick längre än andra?
En del ögonblick kan bli de sista, andra de första.
(cxpåödx3äåöä = skrivet av Fröken Rut under det ögonblicket jag la in mer ved i spisen.)

Att ögonblick påverkar oss, är väl glasklart? vare sig vi vill eller ej.


Ögonblick som glimmar


Nu, så här alldeles i slutet av året vill jag passa på att önska alla ett Gott Nytt År
och jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommande året kommer att ge er glimmande ögonblick.
De finns där, om vi bara hinner att se dem.

Självklart kommer mindre glimmande stunder att passera förbi.
Men det behöver inte alltid bli en höna av en fjäder eller
en snöboll av en flinga.


Miljarder snöflingor







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0