Höstlegender

Har ni sett den?
Höstlegender, alltså.



Ja, Götapetter, vilken sorglig film. Jag köpte den faktiskt i veckan, på DVD, man är väl modern?
Det är en film som jag vill äga.

Det var Petra, min tredjedel, som en gång för hundra år sedan var den som talade om att jag bara måste se den.
Hon sa att jag skulle älska den.
Det gjorde jag.
Jag spelade in den på video och älskade verkligen filmen,
så till den milda grad att jag sett den igen, igen, igen och igen.

Det är en fruktansvärt sorglig film och när man tror att nu blir det inte värre, så blir det det och när man tror att nu kan det omöjligt bli sorgligare så blir det det, sorgligare alltså.

Rena nässköljningen



Så har då ögonkanaler och näsa med tillhörande bihålor rensats.
För den var lika sorglig på DVD som på VHS, märkligt.

Då kom nästa översvämmande nässkölj,
TV 3, Extreme Home Makeover.
(Jag vet att alla program tydligen är så här, men nu råkade jag se ett och tilltalas av
människors styrka, värme och hopp.)



Ty renoverar ett hem åt en familj med två sjuka tvillingar, Evan (betyder krigare) och Alec (betyder beskyddare).
Gör ett hem där de sjuka barnen kan få frihet, kunna utvecklas.
Också ett typiskt flickrum till storasyster som är sju år och tar ett stort ansvar för sina småbröder.
Ett hem som kan följa föräldrarnas måtto.
"Se inte till hindren. Se möjligheterna."

En man, Sam, med CP-skada som föddes i Kairo och slängdes nyfödd i soptunnan
men när han slog emot tunna skrek han och fick fortsätta leva.
Han får hjälp att renovera sitt café som är ett café där människor med handikkapp
kan få arbete och naturligtvis en fika.
Ett café, där inte fikat är viktigast utan storheten i att handikappade
kan få arbete och att,
 där är alla välkomna.

Vilka människor!!!!!

Det är bra att TV3 har så många reklamavbrott så att jag hinner fylla på vätskeförrådet.
Kära Hjärtanes, så sorgligt och SÅ lyckligt.

Amerikanskt?
Ja.
Men barnen och mannen finns världen över, i min värld och förhoppningsvis i din.

Repris på lördag kl. 14.15.

Men så kan man ju titta på spännande fotbollskväll också som säkert går alla veckans dagar
24 timmar per dag i någon sportkanal eller på bästa sändningstid.








Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja,du kära Mia! Höstlegender! Vilken otroligt bra film. Värsta nässköljningen och tårkanalsrensningen. Stekta gröna tomater var ju lika bra nu som för 100 år sedan. Och det låter på dig som även Höstlegender håller måttet. Jag måste se den igen! Kram på dig. Hälsningar Petra.

2009-08-20 @ 10:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0