Tvätta trasmattor

Tvättstugan väntar

Har bokat tid i vår nya tvättstuga. Så fräsh det har blivit! Det ska bli kul att prova de nya maskinerna. Jag har en hel del trasmattor som ska tvättas. En del ska med till Värmland och en del ska till min älskling.

Jag tror att det är ca. 15 stycken. Hur nu det ska gå till att tvätta dem på fyra timmar?
 Kanske att ni inte visste men i mig bor en annan fantastisk person...
får jag presentera...



Madam Mim

Som ni ser finns det vissa likheter.
Faktum är att en eftemiddag för 6-7 år sedan knackade en tjej på min dörr.
- Ursäkta att jag stör men får jag komma in och titta hos dig, sa hon.
Jag hade en väninna hos mig och tänkte att nu får jag en till.
-Självklart, sa jag förstås.
- Jag brukar inte titta in hos folk men när jag går förbi ditt fönster kan jag inte låta bli.
Där stod jag och sträckte på mig.
Jag tyckte det var kul att andra tilltalats av min heminredningssmak.
- Är du häxa? frågade hon plötsligt.
Min haka blev lång, kan jag säga.

Det visade sig att det inte var/är vanligt med grenar i taket eller fontäner (vattenfall som jag kallade det innan jag kom på ordet fontän) på golvet, stallyktor i både fönster och hängande i grenarna och massor med annat (änglar, vindspel, guldstrutar, pärllyktor, ljuskronor, fågelbon, ägg, stjärnor m.m.) hängande från taket.

Jag dömde henne inte utan kan förstå hennes tanke. Titta ska ni se...




Herregud...Inte undra på att sonen kallade vårt hem för UFF. Jag köper ju allt som är gammalt, då som nu. Och det ni ser, mina vänner är inte allt. Här kommer fontänen. Håll i er.





Japp, så är det. Fontänen står till vänster, om ni inte hittar den.
Och där är ju mitt vackra fönster, nästan längst bort till höger, ser jag. 
Det ser värre ut på bild, kan jag säga .
Det här är inte heller allt men man vill ju inte få rykte om sig att ha för mycket saker.
Min mamma oroar sig över om det inte är mycket att damma?
Jag kör med högtryck, så hur mycket det är att damma vet jag inte.

Och kanske är det så att det finns en liten häxa i mig.

Kanske finns det två sidor av mig, eller fler










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0