Skönhetsresa 1993

Tänk vad man varit med om. "Skönhetsresa" till Mallorca t.ex.
Ja, det var länge sedan, kanske för 15 år sedan, men ändå.
 

Min dåvarande svärmor och jag fick ett ryck. 
Hon hade läst om resan till Cala Bona, Mallorca, i Svensk Damtidning och blev sugen. Dessutom skulle en del kändisar med och jag hängde på. Jag skulle få aromaterapi, vattengymnastik, styrketräning, skönhetstips, råd från en "hårskulptör", sola, bada, shoppa och äta god mat (framdukad). 
Jag skulle inte röka när jag kom dit, åtminstone inte på dagarna så jag köpte nikotinplåster, - tuggummi och -sugtabletter (samt en limpa Pröda Prince, för säkerhetsskull)
Dessutom var träningskläderna nerpackade. Minns ni hur man skulle se ut när man tränade på den tiden? Någon baddräktsliknande body med urringad rygg, gärna string och matchande shorts i något ytterst töjbart material. Kanske ett pannband också.

På Arlanda får svärmor syn på Ewa Roos (Vilken härlig dag ah hahahaa man blir härligt gla´ ah hahahaa)

och dyker på henne för att presentera sig (åh Herregud, så pinsamt). Även Gudrun Andersson, Stickans fru, och skönhetsexperten (på den tiden, i allafall) Olly Grun, blev också presenterade av min svärmor.
Själv står jag där jag står och tänker: "Hur är det möjligt?"


Väl på planet ser jag en man. Han ser riktigt otäckt skrämmande ut, minst som en mördare eller terrorist.



Han sitter några stolsrader bakom och stirrar på mig, hela tiden = jag är den utvalda gisslan. Vi satt på ickerökarplatser i planet men jag bytte plats med olika rökande personer under resan. Så kom jag att hamna bredvid denna hemska mördare/terrorist. Han stirrade på mig, sa inte ett ljud och jag var för rädd för att inleda en konversation. Jag rökte snabbt och skyndade tillbaka till min plats och berättade mina farhågor för svärmor. Hon skrattade och hade absolut noll koll på att detta skulle bli vår sista resa, i livet.


Fortsättning följer....,.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0