Min man och matlagning


Det finns  säkert många män som är lika duktiga som min man med matlagningen.

Män som kan trolla med maten.
Så där märkligt som man aldrig skulle klara själv.
Rena trolleriet, kan man faktiskt tycka.

Vissa män i köket
Som när man med bestämdhet vet att kylskåpet är så tomt så att det ekar i det. Man vet att det enda levande där inne är möjligtvis möglet.
Å, så kommer man hem och förväntar sig att middagen ska vara klar, för det är ju så man har gjort upp för dagen, och stå där på bordet, rykande och god.
Och vad händer???
Jo, den står där!?
Han har av absolut inga som helst råvaror och hur lite tid som helst hunnit baka två pizzor, dessutom olika.
Eller så finns det biff, klyftpotatis och löksås. Och var han har fått tag på folieformarna är en gåta.


Min man är också fantastiskt duktig på

men vi hittar dem alltid, någonstans.

förlorade ägg.

Han använder de mest exotiska kryddorna och jag blir så mätt för han tillsätter fibrer också, som sagt rena trolleriet.
Älskar honom för det, också!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0